DİLİMİZ HİKAYELERDE eTwinning PROJE TANITIMIMIZI YAPTIK- OUR LANGUAGE IS IN STORIES
DİLİMİZ HİKAYELERDE eTwinning PROJE TANITIMIMIZI YAPTIK- OUR LANGUAGE IS IN STORIES
DİLİMİZ HİKAYELERDE
Kitaplar çocukların duygusal, ruhsal, bilişsel ve sosyal gelişimleri açısından dünyaya açılan pencereleridir. Çocukların hayal gücünü, yaratıcılığını ve problem çözme becerilerini geliştirirler. Kitapları hayatın bir parçası haline getirmenin en iyi yolu onları çocuklarla etkileşimli olarak okumaktır. Bu da kitabın kapağını kaldırıp çocuklarla birlikte içine girmek anlamına geliyor. Karakterleri yaşayarak, onlarla bütünleşerek yani kitabı hissederek elde edilir. Etkileşimli kitap okuma tekniği, çocuğun dil becerilerinin gelişiminin amaçlandığı, yetişkin ve çocuğun etkileşimli olarak kitap okuduğu bir süreçtir.
AMAÇLAR
1-Hayal gücü ve yaratıcılık becerilerinin gelişmesini sağlamak.
2-Paylaşımcı ve yardımsever bireyler yetiştirmek.
3-Çocukların gruba dahil olma ve grupla çalışabilme becerilerinin gelişmesine katkıda bulunmak.
4-Anlatma ve cümle kurma becerilerinin gelişmesini sağlamak.
5- Çocuklarda kelime haznesi gelişimine katkı sağlar.
6-Erken okuryazarlık becerilerinin geliştirilmesi.
ÇALIŞMA SÜRECİ:
Proje Şubat 2024 ile Mayıs 2024 arasını kapsamaktadır. Seçilen kitaplar interaktif kitap okuma tekniği kullanılarak okunmaktadır. Yazar veya hikâyeci ve matbaa okulumuzda çok iyi tanınacaktır; Öğrencilerin etkinliklere aktif olarak katılacağı bir plan oluşturulacaktır.
Şubat: projenin tanıtımı, ortakların bulunması, tanıtım web sitelerinin yapılması, posterler, logolar, anketler yapılması, ortaklarla görev dağıtımı, eTwinning panolarının oluşturulması.
Mart-Nisan-Mayıs: Okunacak kitapların proje ortaklarıyla belirlenmesi, ortaklarla birlikte nasıl okunacağına karar verilmesi, interaktif kitap okuma planının yapılması, okulların bir kitap yazarı veya hikaye anlatıcısı ile tanışmasının sağlanması.
Mayıs (son iki hafta): Ortak ürünlerin raporlanması ve sunumu, kapanış.
BEKLENEN SONUÇLAR:
1-Çocuklar kitabın kapağından son sayfasına kadar emek veren kişileri tanırlar.
2-Çocukların fikir ve düşünce dünyasının gelişimi.
3-Çocukların genel kültürünü arttırmak.
4-Telefon bilgisi ve yazı farkındalığı, okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesi.
5-Çocuklarda kitaplarını okuduktan sonra hediye ederek paylaşma duygularının gelişmesini sağlamak.
6-Çocuklarda kitap okumaya yönelik olumlu tutumların geliştirilmesi